Khamis, 12 Februari 2009

TIDAK BERTAMADUNAN APABILA INDIVIDU YANG TENTUKAN KERAJAAN


Segala majlis sumpah menyumpah telah pun dijalankan dengan perancangan yang licik oleh BN. Maka wujudlah kerajaan haram yang diketuai oleh Zambery dan didalangi Najib Altantuya. Walaubagaimanapun Dato seri Nizar adalah MB Perak yang sah berdasarkan perlembagaan. Ini kerana Perkara 16(6) Undang0undang Perlembagaan Negeri dengan terang menyatakan bahawaperlucutan jawatan MB hanya boleh berlaku dengan 3 kaedah:

1. Pembubaran DUN
2. Undi tidak percaya dalan sidang khas DUN
3. MB meletak jawatan secara sukarela.

Tetapi apa yang terjadi di Perak sekarang sama seperti di Palestine, Isarael merampas tanah( BN merampas/merompak Perak) dengan jelas bahawa YB Ir Nizar adalah MB yang sah kerana tiada hitam putih yang menyatakan bahawa beliau meletak jawatan.

Apa yang di war-warkan oleh media BN bahawa PR adalah penderhaka, sedangkan PR mahu memartabatkan Perlembagaan dan tidak mahu rakyat memandang sultan berat sebelah. Serahkan kembali mandat kepada rakyat, itu adalah cara terbaik untuk melihat siapa yang akan diterima. Bukan merampas melalaui pintu belakang dan mempergunakan Institusi Raja, itu adalah cara orang BACUL!!!!! Apa nak di herankan, media BN memang berfungsi memutar belit maklumat dan penghasut besar…..

BN pergi mengangkat sumpah, sebaliknya rakyat menyumpah kerajaan haram…… BN tidak langsung memikirkan demokrasi dan rakyat Perak, yang penting perut buncit mereka jaaa. YB S kesaven juga ada menyatakan beliau diumpan bertubi-tubi barua-barua MIC perak supaya meninggalkan PR. BN telah mengguna pakai kaedah palig haprak iaitu:

1. Menggunakan Institusi Raja, UMNO berjaya sepenuhnya setakat ini
2. Melaga-lagakan komponen PR melalui media BN.
3. Tuduhan derhaka kepada sultan.

50 tahun dulu menjadi la taktik ni, sekarang zaman dah berubah…. Hang jebat pun dah ramai sekarang ni. Khabarnya Adun BN sendiri pun ada yang tak setuju si Zambery ni jadi MB, dan BN amasih mengintai2 adun India dari PKR. Yang nyata dan terang UMNO perlu disalahkan dalam kemelut politik di Perak kerana menumbangkan Kerajaan PR melalui rampasan kuasa. Mereke telah membuktikan bahawa formula Yahudi berkesan, persoalannya sampai bila mereka akan bertahan. Kepentingan politik UMNO lebih penting dari kehendak rakyat.

Tiada ulasan: