Jumaat, 25 Jun 2010

UMNO HANYA MAMPU LAHIRKAN ULAMA COPY & PASTE

Copy & paste istilah yang cukup popular terutamanya kepada pelajar kolej dan universiti yang memilih jalan singkat untuk menghasilkan tugasan. Bermakna karya atau tulisan orang lain diciplak tanpa izin serta membuktikan pelakukanya seorang yang kering idea serta memiliki pemikiran dan ilmu yang dangkal.

Inilah yang berlaku daripada 'ulama' hasil produk keluaran Umno. Setelah teruk diasak tentang keceluparannya mengaitkan tokoh negara dan pimpinan Pas terlibat dengan Jemaah Islamiah akhirnya Zamihan Mat Zin - penolong pengarah Pusat Al-Quran dan Ilmu Teras Institut Latihan Islam Malaysia (ILIM) mengakui bahawa beliau hanya copy paste berdasarkan tulisan Ustaz Dr Asri Zainal Abidin. Beliau juga menafikan mengaitkan Tuan Guru Dato seri Hj. Hadi Awang dengan JI.

Katanya, tafsiran itu dibuat berdasarkan tulisan Dr Asri melalui sebuah buku Bid'ah: Istilah yang disalahfahami yang diterbitkan beberapa tahun lalu. “Saya hanya copy and paste (salin dan tampal) pandangannya yang menyamakan (sambutan) Maulud Nabi dengan amalan orang Kristian,” jelasnya.

Maka kita berharap agar Umno akan melahirkan lebih ramai ulama copy paste seperti Zamihan.

Tiada ulasan: