Khamis, 28 Ogos 2008

Permatang Pauh,AvRiL LaviGnE,MERDEKA,RaMadhan Al Mubarak..







Anwar dan Avril, tanda kiamatnya Barisan NasionalDilulus terbit pada Thursday, August 28 @ 08:00:00 MYT oleh reformis
Oleh hermansamsudeen"
Kiamat selalu digambarkan sebagai hari terakhir untuk seluruh alam ini. Namun dalam kisah pendek ini cukupkan ianya ditafsirkan untuk masa depan Barisan Nasional (BN) yang sudah sampai ke penghujungnya.
Kemenangan Anwar Menguatkan Pakatan
Kemenangan besar Anwar Ibrahim di Permatang Pauh semalam menguatkan lagi Pakatan Rakyat yang kini menjadi igauan bagi semua pemimpin BN. Disetiap pelusuk negara orang bercerita tentang peralihan kuasa. Sejauh manakah BN boleh pergi lagi.

Jika Pilihanraya diadakan hari ini, necaya esok sudah bertukar Kerajaan. Detik kemenangan Anwar adalah kocakkan kedua selepas Pilihanraya ke-12 yang lalu. Kini pemimpin BN sedang berkira-kira untuk memilih teman perjuangan BN.
Kalangan wakil rakyat BN yang begitu lama duduk di celak ketiak Umno kini sudah tidak tahan dengan bau busuknya. Mereka ingin cari udara segar dan Pakatan Rakyat sudah bersedia ke arah itu.
Avril Mengambil Kesempatan
Dalam kekalutan menerima pukulan hebat Pakatan, pemimpin BN sudah kematian akal dan tidak memperdulikan apa yang berlaku pada rakyat dalam negara. Konsert Avril yang berlangsung pada 29 Ogos ini diluluskan walaupun telah ditolak oleh Puspal.
Sikap Menteri Kabinet ini umpama orang yang sasau kerana mereka sedikit pun tidak memperdulikan sensitiviti umat Islam yang akan menyambut bulan Ramadhan minggu depan. Malah sikap mereka ini juga membuatkan orang marah kerana sedikit pun tidak menghormati bulan Kemerdekaan yang kini sedang diraikan diseluruh negara.
Anak keturunan penjajah ini dibiarkan datang bagi melalaikan belia dan para remaja. Sewajarnya waktu itu digunakan untuk menghimpunan anak-anak muda bagi memperingati pejuang-pejuang kemerdekaan.
Apa lagi yang ditinggalkan oleh BN? mereka sudah jadi seperti orang gila.
Saat dan ketika kiamatnya BN sudah hampir, hanya rakyatlah yang mampu untuk mengubahnya. Kita masih boleh selamatkan negara ini. Doalah semoga kiamatnya BN dipercepatkan."

Tiada ulasan: