Sabtu, 4 April 2009

DI BALIK KELAMBU ZAHID HAMIDI



Agak malang nasib rakyat apabila negara sejak 51 tahun dahulu lagi ditakbir macam harta mak bapak mereka. Zahid Hamidi Naib Presiden UMNO yang baru telah diamanahkan mengemudikan gerak kerja UMNO dalam PRK BKT Gantang. Ia dibuat atas jasa beliau turut memainkan peranan merampas kerajaan PR PERAK (membolehkan beliau mendapat undi tertinggi dalam pemilihan Mac lalu)

Siapa Zahid Hamidi??? Masih ingat lagi kes pukul 'boyfriend'anaknya di Country heights Kajang? Kononnya, lelaki itu dipanggil untuk berunding mengenai status hubungan tersebut. Sebaik tiba dirumah jam 11 mlm, lelaki tersebut ditumbuk dimuka oleh Zahid sendiri. Kemudian mengarahkan org2nya membelasah sehingga cedera teruk.

Peristiwa berkenaan telah menjadi kes polis dan masih belum selesai sehingga kini. Sedikit masa lalu Zahid turut mendapat habuan-projek besar....juta.... juta.... juta... ringgit di Pelentong, Johor. Adiknya 'Mohd Nasa'e yang kelolakan. projek berkenaan akhirnya bermasalah, tetapi kerajaan pula yang disalahkan.

Sebelumnya, Nasa'e cuma ada kereta Proton saga buruk, kemudian menukar BMW 528i!!!! isteri pun muda lawa. Dah jadi org penting dan gaya cakapnya pun teratur, satu.... satu.... tau tak zahid ada beberapa buah superbike???? lebih dari 10 biji.

Dalam musim haji lalu, Zahid adalah Menteri yang paling sibuk di Tanah Suci-diberi liputan meluas setiap hari mengenai aktivitinya disana. Selain daripada Menteri Agama, dia turut mencalonkan diri untuk jawatan Naib presiden UMNO. Usahanya itu membuahkan hasil dan mendapat undi tertinggi pula. Agak malang, seminggu selepas pulang ke tanah air dengan 'tittle' HAJInya, Zahid sudah mula berbohong dan membuat fitnah. Dia berbohong mengenai pemberian tanah kg baru dan kg tersusun oleh kerajaan PR PERAK. Bohong adalah satu drp tanda orang munafik. Tempat tetap bagi si munafik adalah jelas iaitu neraka. org mcm ni tak boleh diikut, malah suka atau cenderung hati pun dilarang.

Ia bukan tuduhan, tetapi sebagai manusia yang ada perhitungan akhirat kita harus insaf, fikir dan tepuklah dada....

DIMANA DAN KEMANA KITA???

Tiada ulasan: