Khamis, 18 November 2010

Rakan karib Umno hina Islam lagi

Lepas satu-satu Presiden parti karib Umno, MCA cuba memperlekeh Islam dan umat Islam. Bukan itu sahaja, beliau tanpa rasa takut telah menyalahkan Islam dalam banyak hal. Semuanya kerana ‘pertahanannya’ adalah rakan karib dalam Barisan Nasional (BN) iaitu Umno yang juga turut memperlekeh Islam. Itu semua umpan nak tarik kembali sokongan Cina terhadap MCA yang dipalit dengan kontroversi adegan seks presiden parti.

Sebelum ini, Presiden MCA turut mengeluarkan kenyataannya konon antara negara yang mengamalkan rasuah terdiri daripada negara yang mempunyai majoriti masyarakat Islam. Beliau turut mendakwa pertarungan keIslaman antara Umno dan PAS sebagai punca utama negara terperangkap dalam golongan negara berpendapatan sederhana.

Tak cukup kata Islam menyebabkan kemunduran, hari ini pulak Presiden MCA turut mempersalahkan sambutan Idul Adha yang sudah menjadi perayaan bagi orang Islam dan diiktiraf sebagai cuti umum di negara ini. Konon telah menyebabkan kedai-kedai banyak tutup disebabkan cuti sambutan Idul Adha.

“Disebabkan Hari Raya Haji, semua kedai nampak tertutup untuk sambutan ataupun ini adalah arahan daripada majlis tempatan? Ia sunyi di Kota Bharu,” soal Chua dalam Twitternya.

Kenapa begitu berani Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek memburuk-burukkan Islam tanpa anda berlapik atau kias-kias?

Mesti ‘pelindungnya’ tu besar dan berpengaruh sampai begitu berani. Siapa ‘pelindung’ tu?Apa kata orang Umno? Tak kisah ke MCA hina Islam? Pasal DAP, hangpa bising riuh satu kampung walaupun ianya provokasi sahaja. Tapi yang Presiden MCA ucapkan itu adalah realiti.

Apakah pemuda Umno dah takdak ‘telur’ sehingga tak berani nak tegur rakan karibnya menghina Islam dan umat Islam?

Penulis cuma sekadar berfikir, bagaimana orang yang mengaku Islam yang tiada perasaan sensitiviti bagi penghinaan yang dilakukan MCA terhadap Islam dan umat Islam? Apakah perasaan itu dah terlucut dari hati-hati mereka itu? Subhanallah…

MCA hina Islam dibiarkan, tapi DAP jugak yang kena provok hina Islam. Apa ke jenis makhluk puak-puak Umno ni. Talam dua muka betul!

Woi Umno!..apakah hangpa setuju dengan apa yang diucapkan oleh Chua Soi Lek? Tak mahu berdemo ke?

Tiada ulasan: