Selasa, 9 Jun 2009

TINDAKAN TERDESAK UBN: SIBUK DENGAN KERAJAAN PERPADUAN




Isu kerajaan Perpaduan terus menguasai tajuk-tajuk utama media milik Umno@BN. Apabila Umno@BN memberi liputan yang meluas idea yang dikemukakan oleh Tuan Guru Dato Seri Hj. Abdul Hadi Awang menunjukkan bahawa Umno@BN merasakan akan mendapat manafaat daripada isu ini. Ditambah pula dengan liputan Lim Guan Eng yang inginkan penjelasan( seronok UBN jadi batu api) Jika tidak jangan mimpi media milik Umno@BN memberi publisiti kepada sebarang berita dan ucapan pimpinan Pakatan Rakyat.

Kepada semua ahli dan penyokong PR dinasihatkan apa-apa perkembangan berkaitan isu ini sila dapatkan maklumat daripada pimpinan dan lidah rasmi parti. Apa-apa keputusan yang dibuat oleh pimpinan wajib taat selagi tidak menyuruh kepada perkara kemungkaran dan kemaksiatan. Yakinlah keputusan yang dibuat secara musyawarah jauh lebih baik, afdal dan berkat berbanding dengan keputusan secara individu atau kumpulan tertentu. Lebih-lebih mereka yang tak ada kena mengena dan bersangkut paut dengan PR macam hishammudun atau zahid hamidi. Mereka akan tulis dan bercakap berdasarkan apa yang bersarang dalam akal dan pemikiran mereka yang sempit dan terhad.

Usah mudah melatah dan terbawa-bawa dengan propaganda media Umno@BN. Itu memang sudah kerja mereka dulu kini dan selamanya. Malah tidak pelik pun, kerana Umno@BN kini berada dalam situasi tersepit dan terdesak. Pergolakan dalaman Umno , kemelut dalam parti komponen, isu ketelusan dalam pemerintahan dan sistem kehakiman, kegawatan politik dicetuskan Umno di Perak menyebabkan Umno@BN sanggup membuat apa sahaja untuk mengekalkan kuasa.

Sokongan padu dan berterusan majoriti rakyat secara konsisten dalam pilihanraya Umum ke 13 dan pilihanraya kecil pasca pilihanraya begitu mencemaskan UmnO@BN. Begitu juga kerjasama erat yang wujud dalam Pakatan Rakyat begitu dicemburui oleh Umno. Sambutan dan sokongan rakyat kepada PR menyebabkan Umno bertambah panik dan terpaksa menekan butang kecemasan untuk terus bertahan dalam politik negara.

Justeru itu tidak hairanlah pemimpin Umno@BN merasakan isu kerajaan Perpaduan boleh menjadi talian hayat untuk terus berkuasa. Namun yakinlah dengan kebijaksanaan pimpinan PR dan hidayah serta petunjuk dari Allah SWT isu ini akan menjadi perangkap kepada Umno@BN.

UBN PASIR SALAK BUTA SEJARAH



Keengganan Ahli Parlimen Pasir Salak menjawab soalan Ahli Parlimen Shah Alam, berkenaan sejarah sebenar kemerdekaan negara.
.

Tiada ulasan: