Jumaat, 28 Ogos 2009

Kemana Arah Pimpinan AMK Perak yang baru




Baru2 ini telah berlaku rombakan pimpinan AMK negeri perak dan ramai yang berpotensi untuk melayarkan AMK Perak lebih jauh. walaupun pelbagai cabaran semangat anak muda perak tetap teguh dan sentiasa suara anak muda kehadapan.

walaubagaimanapun, sejak akhir2 ini ada mulut2 yang sering mengkhabarkan tentang pimpinan baru ini. walaupun keadaan perak masih banyak persoalan diharap gerakan anak muda tidak akan berhenti kerana anak muda yang berada dicabang begitu dahagakan perubahan. Pimpinan baru AMK Perak dilihat agak bergerak perlahan, mungkin salah satu strategi atu sebaliknya..... dengan keperlahanan ini menjadikan AMK Perak agak malap dan masih belum kelihatan program2 yang dapat meningkatkan kesedaran rakyat terutama sekali berkaitan propaganda UBN Perak.

selain itu juga, dilihat AMK Perak hanya mengharap program yang diatur oleh MPN sahaja.... berdikari bro....

jika dibandingkan dengan Pimpinan semasa PR memerintah,AMK begitu lantang mendesak MPN untuk menuntut hak2 AMK. Tetapi sekarang sewaktu kita hampir2 karam dan tenggelam seolah2 tiada usaha untuk menyelamatkan AMK itu sendiri... yang banyak kedengaran ialah soal bagaimana ingin mendapat tempat dihati kepimpinan MPN, bagaimana utk menjadi calon seandainya benar2 DUN dibubarkan.... semuanya jauh dari perjuangan asal AMK..... waktu inilah kita pelu rebrendingkan kembali AMK supaya perkasa.

setakat ini bukan hanya AMK Bagan Datoh sahaja yang masih menantikan sebarang tindakan, banyak lagi cabang2 lain yang terus menanti.... ini bukan kritikan untuk melemahkan, tetapi ingatan kritikan membina supaya AMK akan sentiasa perkasa-Ketua AMK Cabang Bagan Datoh

Tiada ulasan: