Sabtu, 10 Januari 2009

DEMONTRASI KUTUK KEKEJAMAN ISRAEL.

Teluk intan. 2 jan 2009- Kekejaman yang telah sengaja dilakukan oleh rejim zeonis perlu dikutuk oleh seluruh masyarakat dunia. AMK Bagan Datoh tidak ketinggal dalam menyatakan bantahan keatas kekejaman tersebut. Demontrasi telah diadakan pada hari jumaat, seramai 400 orang telah menyertai bantahan tersebut. AMK yang beragama islam sempat menunaikan solat hajat bagi memohon kekuatan buat sahabat yang berada di Palestin.

Bagi yang bukan beragama islam bersiap sedia di perkarangan masjid untuk menyatakankan bantahan. Walaupun demontrasi diadakan diperkarangan masjid, ia tetap disertai oleh demonstran yang bukan beragama islam. Amk Bagan Datoh menyeru seluruh masyarakat Malaysia mendoakan sahabat di Palestin atas dasar kemanusiaan. Marilah kita bersama2 berdoa mengikut agama masing2 demi mendapatkan keadilan demi kemurnian kemanusiaan.

Klimaks demintrasi ini adalah apabila demonstran telah memijak2 bendera Israel dan sekutu kuatnya Amerika Syarikat. kemudian kedua2 bendera telah dibakar sehingga hangus. Demontrasi telah berakhir dengan bacaan doa, serta tiada apa2 perkara yang tidak diingini berlaku.

Tiada ulasan: