Khamis, 11 Ogos 2011

Guru KAFA Penang dapat duit raya....


Hari ni pulak kerajaan negeri P.Pinang umumkan pemberian bonus hari raya kepada guru-guru Kafa di negeri itu sebanyak RM300. Maka memang nasib guru-guru Kafa di negeri itu lebih baik berbanding di negeri-negeri Umno/BeEnd.

Bukan setakat guru Kafa sahaja yang mendapat bonus hari raya malah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng hari ini turut mengumumkan pemberian bonus minimum RM600 untuk kakitangan awan negeri itu. Jumlah tersebut adalah bersamaan dengan setengah bulan bonus bagi mereka yang berpendapatan kira-kira RM1,000 sebulan dan mereka yang bergaji lebih, akan mendapatkan bonus yang lebih tinggi.
Ketua Menteri P.Pinang kata bahawa pemberian itu adalah untuk menghargai jasa kakitangan awam dan guru Kafa yang telah menjalankan tugas demi untuk memajukan negeri itu dan demi masa depan anak murid dalam mendalami ilmu agama dari peringkat muda lagi..

apakah ini simbol kepada seorang Ketua Menteri yang berbangsa cina yang di propagandakan oleh Umno/BeEnd bahawa beliau adalah seorang yang anti melayu dan anti Islam??

Tiada ulasan: